Friday, March 11, 2011

ASAS KEUNTUNGAN PERNIAGAAN PEMASARAN RANGKAIAN

Perniagaan Pemasaran Rangkaian terlalu banyak disalahertikan sehingga ia seolah-olah ditakuti oleh masyarakat. Setelah berkecimpung dalam industri ini , saya dapat merasakan semacam wujud satu ‘phobia’ terhadap industri ini. Mujur saya tidak mempunyai sikap negatif apabila mula diperkenalkan dengan perniagaan ini.

Ini kerana, saya terlebih dahulu telah tertarik dengan keberkesanan produknya iaitu ALPHA LIPID terhadap kesihatan saya sebelum mengambil keputusan untuk mendengar dan menyelidik peluang perniagaan dalam industri ini.  Bagi mereka yang ingin menceburi bidang ini, mereka harus memahami bagaimana pembayaran keuntungan dilakukan. Pada asasnya, menjana pendapatan dalam perniagaan ini agak mudah untuk difahami. Seperti biasa, dalam perniagaan asasnya adalah anda perlu menjual sebanyak mungkin produk untuk mendapatkan sebanyak mungkin keuntungan.

Dalam perniagaan pemasaran, pertamanya, anda mendapat keuntungan dan pendapatan dari mereka yang membeli secara runcit dan dari mereka yang membeli secara tetap selaku ahli (ditaja oleh anda) setelah mendapati produk tersebut adalah sesuai untuk mereka.

Gambarajah dibawah adalah mudah untuk memahami bagaimana keuntungan diperolehi melalui perniagaan pemasaran rangkaian.
Dalam rajah diatas, anda meraih pendapatan melalui mereka yang membeli secara runcit dan pembelian ahli yang ditaja terus oleh anda. Pada masa yang sama anda berjaya mengujudkan atau menaja rakan niaga yang baru yang aktif seperti anda (A), lantas mereka juga melakukan perkara sama dengan rakan niaga mereka (B). Anda berhak mendapatkan ganjaran dari jualan terus anda dan juga dari organisasi jualan yang telah anda ujudkan. Ini merupakan keindahan dalam pemasaran rangkaian dimana hubungan perniagaan dan hubungan peribadi menjadi teras kejayaan oragnisasi ini. Dengan demikian objektif untuk menjual dan memasarkan sebanyak mungkin produk di pasaran menjadi lebih efisien dan lumayan.

Untuk menentukan kejayaan anda dalam perniagaan ini, anda perlu mempunyai skill perniagaan terutamanya kebolehan untuk menjual dan skill kepimpinan organisasi. Kedua-dua aspek skill ini perlu ada bagi menjamin pendapatan anda. Latihan dan kelas-kelas teori perlu dititikberatkan dalam menentukan kejayaan anda. Ia bukan semudah yang disangkakan oleh ramai orang yang menyertai perniagaan ini. Bak kata rakan saya “Anda mesti boleh belajar, diajar dan mengajar” untuk berjaya.

Pengedar sepenuh/separuh masa di daerah anda seluruh Malaysia & Sabah/Sarawak diperlukan. Pengedar akan berdaftar sebagai ahli yang sah di bawah syarikat N.Z New Image Sdn Bhd dengan mengedarkan product ALPHA LIPID LIFELINE & SLIM DIET 2. Jangan lepaskan peluang menjadi jutawan N.Z New Image Sdn Bhd. Sila hubungi/SMS saya untuk sebarang pertanyaan mengenai peluang perniagaan ini.

Mohd Azizi Bin Abd Aziz
Supervisor
ID No : 255016
Tel No : 013 9837195
N.Z New Image Sdn Bhd
Products : Alpha Lipid Lifeline & Slim Diet 2
website : http://www.newimageasia.com.my/

No comments:

Post a Comment