Monday, March 7, 2011

NETWORK MARKETING - Kerja Susah Vs Kerja Mudah

"Mengapa hanya terdapat 2% sahaja mereka yang berpendapatan tertinggi sahaja dalam industri masing-masing?"

Jawapan:

Kerana mereka yang top 2% ini sanggup melakukan perkara-perkara yang susah manakala selebihnya 98% hanya suka melakukan perkara-perkara yang mudah sahaja.

Sebagai contoh, usahawan-usahawan top 2% yang berjaya sanggup melakukan perkara-perkara yang dikira susah seperti melakukan promosi setiap hari, sering mencari contacts dan membuat network yang penting setiap minggu, dan melakukan perancangan dan strategi yang produktif perniagaan baru setiap bulan.

Manakala mereka yang bottom 98% pula hanya suka melakukan perkara-perkara mudah seperti tidak melakukan promosi, tidak menghadiri majlis-majlis network kerana tiada masa, dan hanya menjalankan strategi yang sama dalam perniagaan seperti 2-3 tahun yang lepas (tidak berubah).

Bagi mereka yang top 2%, kerja-kerja tersebut memang susah. Tetapi mereka lakukan juga.Bagi mereka yang bottom 98%, mereka tak sanggup melakukannya.
Apa kata lepas ni, kita senaraikan perkara-perkara yang susah yang sebelum ini kita sering abaikan. Dan, kemudian… lakukannya juga :)!


Moral of the story??
Pilihan ditangan anda sama ada
anda mahu menjadi top 2% atau bottom 98%

 
Macam bisnes MLM Alpha Lipid juga. Anda rajin dan usaha 2x ganda dari bottom 98% insyaallah anda akan dapat $$$ yang lumayan dan tak mustahil kalau anda juga akan tergolong di kalangan top 2%..jangan pula anda cuma pasang angan2 kosong atau ada plan tapi tiada perlaksanaan yang sepatutnya...so $$$ mungkin tak lebat macam top 2%.

Kalau anda ingin tergolongan dikalangan top 2% (kerana anda yakin anda mampu buat apa yang top 2% buat)...so jangan lepaskan peluang keemasan ini sertai New Image International kerana dengan menyertai kami anda berpeluang meraih pendapatan seperti mereka (usahawan Alpha Lipid).

Pengedar sepenuh/separuh masa di daerah anda seluruh Malaysia & Sabah/Sarawak diperlukan. Pengedar akan berdaftar sebagai ahli yang sah di bawah syarikat N.Z New Image Sdn Bhd dengan mengedarkan product ALPHA LIPID LIFELINE & SLIM DIET 2. Jangan lepaskan peluang menjadi jutawan N.Z New Image Sdn Bhd. Sila hubungi/SMS saya untuk sebarang pertanyaan mengenai peluang perniagaan ini.

Mohd Azizi Bin Abd Aziz
Supervisor
ID No : 255016
Tel No : 013 9837195
N.Z New Image Sdn Bhd
Products : Alpha Lipid Lifeline & Slim Diet 2
website : http://www.newimageasia.com.my/

No comments:

Post a Comment